Ilo esitellä

Kuokkalankosken Markkinat

Kuokkalankosken Markkinat on Lempäälän kesän suurin yleisötapahtuma, joka kokoaa yhteen alueen asukkaat ja kesävieraat leppoisaan yhdessäoloon. Päivän aikana voit nauttia hyvästä ohjelmasta ja tehdä monipuolisia markkinaostoksia. Lempäälän Rotaryklubi on vastannut markkinoiden järjestämisestä jo vuodesta 1998.

Lue lisää täältä.

Muista myös vierailla Kuokkalankosken markkinoiden verkkosivuilla täällä!

Stipendit

Lempäälän Rotaryklubi on jo vuosien ajan muistanut ansioituneita peruskoulun ja lukion päättäviä nuoria stipendeillä.

24h hiihto

24-tunnin hiihtoon osallistuminen on Lempäälän rotaryklubissa pitkään jatkunut perinne.

24-tunnin hiihto on (24HVIHIH) järjestetty Lempäälän Hakkarin laduilla vuodesta 1986 alkaen.

Vuonna 2024 tapahtuma järjestetään 32. kerran. Muutamana vuotena tapahtuma on jäänyt toteuttamatta mm. sääolosuhteiden ja korona-epidemian vuoksi.

Ajatuksena on, että joukkueet hiihtävät Hakkarin laduilla 24 tunnin ajan yhden tunnin osuuksina. Yleisimmin hiihtäjät hiihtävät yhden tunnin kerrallaan. Ladulla on nähty jopa yhden miehen joukkue.

Idean isänä pidetään Lempäälän Kisan hiihtojaostossa vaikuttanutta Lempäälän Rotaryklubin jäsentä Matti Sinisaloa. Toinen tapahtuman isä oli Hannu Turkkinen.  Useilla jäsenillämme on ollut hyvin tärkeä rooli myös hiihtotapahtuman organisoimisessa ja jatkumisen turvaamisessa. Mm. jäsenemme Jorma Kunnas on toiminut pitkään järjestelytehtävissä ja hiihdon kuuluttajana. Klubille joukkuetta ovat olleet kasaamassa mm. jäsenemme Erkki Seppänen, Pekka Ketonen ja Jussi Weiström.

Lempäälän rotarien joukkue on osallistunut kaikkiin järjestettyihin hiihtoihin. Klubimme joukkueessa on ollut mukana viime vuosina jäsentemme lisäksi laaja Rotary-perheemme. Hiihtämässä on ollut puolisoita ja perheenjäseniä sekä muita rotarien ystäviä.

Paikallista vaikuttamista

Lempäälän Rotaryklubi edistää harrastusmahdollisuuksia Lempäälän ja Vesilahden alueella tukemalla mm. nuorten harrastustoimintaa.

Kokoontumistiedot

Paikka: