Kari ”Kapo” Niemi valittiin Vuoden Palvelijaksi

Lempäälän Rotaryklubi on jälleen valinnut Vuoden Palvelijan. Tänä vuonna arvonimen sai moniyrittäjä Kari ”Kapo” Niemi. Valinta tehtiin nyt jo 42. kerran ja sen saaja julkistettiin Lempäälän Rotaryklubin klubin vuosijuhlassa Vesilahdessa Rautialan juhlatalolla.

Lempäälän Rotaryklubi valitsee vuosittain klubin toiminta-alueelta Lempäälästä tai Vesilahdesta henkilön tai yhteisön, joka klubin mielestä on parhaiten toteuttanut päivittäisessä työssään tai muissa toimissaan pyyteettömän palvelun ihannetta ja korostanut palvelemisen merkitystä kaikkien ihmisten kesken.

Kari Niemi, tuttavallisemmin Kapo on toiminut yrittäjänä jo vuodesta 1995 lähtien. Moniyrittäjä on vuosien saatossa palvellut Vesilahden ja Lempäälän yhteisöjä mm. osallistuen Narvan ja Kuokkalankosken markkinoille myyjänä, toisaalta kuljettanut lukuisia matkustajia Vesilahden liikenteen kyydeillä, toiminut ravintoloitsijana ja myös festivaalijärjestänä (ikoninen Peurafest vesilahdessa). Repertuaariin on kuulunut lisäksi erilaisia catering-palveluita, myymäläauto, sekä huoltoasema ja grilli. Ja paljon muuta!

Vuonna 2022 yllättäin alkaneen Ukrainan sodan myötä Kari Niemi kunnostautui jälleen palvellen tällä kertaa apua tarvitsevia kauempana kuin koskaan aiemmin järjestäen peräti kahdeksan avustusmatkaa Ukrainaan vieden mennessään Vesilahdesta ja Lempäälästä kerättyjä vaatteita ja tarvikkeita, ja tuoden palatessaan turvapaikkaa tarvitsevia ukrainalaisia pakolaisia.

Ensimmäisenä Vuoden palvelijaksi v. 1982 valittiin Lempäälä-Seura ja viime vuonna tunnustuksen sai Teemu Murto Narvan Rauta ja Maatalous Oy:stä. Valinta on 16 kertaa kohdistunut suoraan henkilöön ja muilla kerroilla saajana on ollut yhdistys tai muu organisaatio.

Lempäälän Rotaryklubin kauden 22-23 presidentti Seppo Elomaa (vas.),
sekä vuoden palvelija 2022 Kari ”Kapo” Niemi