Projektit

Rotary on palvelujärjestö. Toimimme tunnuslauseemme Palvelu itsekkyyden edelle (Service above self) mukaisesti paikallisesti ja maailmanlaajuisesti. Kansainvälinen humanitäärinen palvelumme toteutuu Rotarysäätiömme koordinoimana ja hyväksyttyjen kumppaneiden kanssa.

Rotarypuisto

Raumalaiset klubit ylläpitävät ja kohentavat Rauman Petäjäksessä sijaitsevaa Rotarypuistoa. Vuonna 2023 haimme ja saimme piiriapurahaa, jolla kohennamme puistomme nuotiopaikkaa, opasteita ja yleistä viihtyvyyttä.

Toivontalo

Klubimme on tukenut Toivontaloa useilla eri projekteilla. Muutama vuosi sitten lahjoitettiin työkaluja Valo-projektiin ja useita projekteja Toivontalolle. Olemme hankkineet leikki- ja urheiluvälineitä lapsille ja nuorille sekä lieden ja uunin päiväkeskuksen keittiöön. Kauden 2016-2017 projektissa hankittiin pääasiassa rakennusmateriaaleja Toivontalon päiväkeskuksen tilojen ehostamiseen ja tukiasuntojen paloturvallisuuden parantamiseen.

Teimme yhteistyötä Rauman Seudun Katulähetyksen kanssa. RSK:n olemme valinneet paikallisen hyväntekeväisyystoimintamme kumppaniksi, koska heillä on organisaatio valmiina tukemaan kotikaupunkimme kaikkein vähäosaisimpia laajalla toimintakonseptilla.

Tässä yhteistyössä voimme olla varmoja, että lahjoituksemme tavoittaa lyhentämättömänä kohteensa.

”Meremme tähden – vaikuta paikallisesti” – seminaarit

Tästä kaikki lähti

”Meremme tähden – vaikuta paikallisesti”- projekti sai alkunsa elokuussa 2011 venematkalla Helsingin edustalla. Viisivuotias Topias kysyi: ”Olemmeko merellä vai jossain lammikossa”?Tehtyään havaintoja Itämeren veden tilasta ja laadusta. Näin lähti liikkeelle Raimo Vahannon työ Itämeren hyväksi.

Syntyi ajatus tehdä oma osuus asiassa ja saada yhä useampi kiinnostumaan ja sitoutumaan vesien tilan seurantaan. Valtakunnallinen seminaari!

Haaveena oli viisi ”Meremme tähden – vaikuta paikallisesti”- seminaaria ja katsoa mihin se johtaa. Nyt on viisi seminaaria takana teemoilla: ”Meremme tähden”, ”Lähivesistä Itämereen- vaikuta paikallisesti”, ”Puhdasmeri – ideadrill”,  ”Jokainen voi vaikuttaa” ja ”OSALLISTU,OPI JA VAIKUTA!”

puhdasmerivesi.fi

Kokoontumistiedot

Paikka:
Kivikylän Areena, Aura Lounge/Perinnetila (31.3.2024 asti)
Nortamonkatu 23
26100 Rauma

Ravintola Fööri (1.4.2024 alkaen)
Sinkokatu 11,
26100 Rauma