Hyvät sisaret ja veljet,

Tervetuloa Espoon Rotaryklubin kokoukseen Tapiola Gardeniin maanantaina 27.9.2021 kello 17.00 – 18.30. Illan teemana on Berliini järjestyksen kourissa. Aiheesta alustaa veli Reima, joka on jälleen perehtynyt niihin muutoksiin, joita vauhdikkaasti muuttuvaan kaupunkiin on tullut sitten hänen edellisen aihetta käsitelleen kirjansa jälkeen on tapahtunut.

Kuuntelin veli Reiman edellisen alustuksen klubissa ja luin hänen aiheesta kirjoittamansa kirjan. Kummatkin olivat erittäin kiinnostavia.

Huom: Kauden jatkosta

Klubin hallitus on saanut hybridikokousten järjestämisestä sellaista palautetta, että näin järjestetyt kokoukset eivät palvele sitä yhteisöllisyyttä, joka on Rotarytoiminnan kovaa ydintä. Ja että meidän pitää palata takaisin läsnäolokokousten pitämiseen. Hallitus on keskustellut asiasta ja yhtyy siihen näkökulmaan, että hybridikokousten pitäminen lopetetaan ja että siihen palataan vain välttämättömissä tilanteissa. Tulevan maanantain kokouksen yhteydessä voidaan käydä asiasta keskustelu.

Välttämättömiä tilanteita etäkokousten järjestämiselle on tulossa. Tapiola Gardenin sali ei ole joka maanantai käytettävissämme. Joka kuun toinen maanantai sali on toisen yhdistyksen kokoustilana. Lisäksi voi tulla tilanteita, joissa alustaja on jossain kauempana ja voi olla läsnä vain etäyhteydellä. Vierailujen järjestäminen on edelleen jonkin verran kyseenalaista. Ihan kaikkiin paikkoihin ei vielä päästetä.

Viikon päästä saamme vieraaksemme uuden kuvernöörin Raine Nikanderin. Toivon silloin salin täyttyvän.

Terveisin

Pertti Järvenpää