Lyhyt katsaus rotaryvuoteen.

Rotaryvuoden 2018-19 aikana Verkkorotaryn alateemana jatkettiin kestävän kehityksen ja hyvinvoinnin teemaa. Lisäksi ohjelmassamme halusimme keskittyä myös suomalaisiin menestystarinoihin ja inspiroitua Rotarystä sekä klubimme jäsenistä.

Aloitimmekin kauden luonani Siuntiossa ja paikalla oli suuri joukko klubin jäseniä nauttimassa ihanasta kesäillasta. Erityisohjelmana saimme paikalle Katriinan johdolla partiolaisia, jotka aktivoivat jäsenemme erilaisilla tehtävillä. Minusta tämä sopi erinomaisesti kauden alkuun ja oli mukava tavata niin monta klubimme jäsentä livenä.

Kokouksia oli vuoden aikana 31 kpl ja niiden ohjelmassa oli laaja kirjo erilaisia Rotaryn ja klubimme teemaan sopivia aiheita. Esitelmien pitäjät olivat niin omia jäseniämme kuin ulkopuolelta kutsuttuja. Verkkorotarien omaa kokousalustaa hyödyntäen pidimme erityisen joulukokouksen kaikille piirimme vaihto-oppilaille. Tämä oli todella suosittu kokous, jossa kaikki vaihtarit tapasivat toisensa livenä, joten päätimme tehdä tästä perinteen.

Jäsenmaksu 180€ pidettiin entisenä. Jäsenten lukumäärä oli kauden alkaessa 40 ja päättyessä 38. Eroavien jäsenten syyt liittyivät pääasiassa työkiireisiin ja lähellä olevaan klubiin liittymiseen. Kaisa Kauppinen poistui keskuudestamme keväällä. Ilokseni myös kerron, että uusia jäseniä olemme saaneet kokonaan uusista rotareista sekä toisista klubeista siirtyneinä.

Olemme olleet muutamassa projektissa mukana. Rotaryn nuorisovaihdossa ovat Elja Neuvonen (Meksiko) ja Tinja Väänänen (Brasilia) ja Paola Flores (Meksiko) Suomessa. Lisäksi osallistuimme RYLA projektiin ja Namibian opettajavaihtoon. Jäsenillämme on edellisvuoden tapaan ollut mahdollisuus osallistua vapaaehtoisella panoksella Shelterboxin rahoittamiseen.

Verkkorotaryn uusien nettisivujen teko aloitettiin keväällä 2019 ja ne valmistuvat vielä juuri ja juuri ennen kauden loppua. Kiitoksia kaikille, jotka ovat tähän projektiin panoksensa antaneet.

Verkkorotarit ovat aktiivisesti olleet mukana Rotarien muissa laajemmissa vastuutehtävissä. Klubistamme on tällä kaudella edustajat IT-komiteassa ja säätiökomiteassa, myös lääkäripankkitoiminnassa yhteyshenkilönä. Lisäksi meiltä on kaksi AG:tä avustamassa piirin kuvernööriä.

Tässä yhteydessä haluaisin myös mainita, että kaudellamme pyöreitä syntymäpäiviä ovat viettäneet Harri Hautala, Nina Hoven-Korpela sekä vielä ennen tulevan kauden ensimmäistä kokousta Antti Parkama ja Tuomo Karpola. Haluaisin onnitella teitä kaikkia tässä yhteydessä.

Haluan kiittää kaikkia klubimme jäseniä tästä kaudesta. On ollut todella mielenkiintoista ja antoisaa toimia klubimme presidenttinä. Ja kaudesta varmaan tuli sitten Outin näköinen.

Seuraava kausi on sitten Heidin!
Siihen toivotan sinulle Heidi paljon menestystä!

Yours in Rotary,

Outi Milner