Hyvät Vantaan rotarit
Asia: Tilannekatsaus ja tiedoksi
Valitettavasti koronatilanne on kehittynyt lähes toivottoman huonoksi, josta on päästävissä vain tiukoilla rajoituksilla. On täysin selvää, että maa on kiinni maaliskuun ja varmasti tilanne jatkuu vielä huhtikuussa. Toivoa on toki olemassa rajoitusten ja samanaikaisten rokotusten jälkeen. Sitä ennen emme pysty kokoontumaan samaan tilaan. Vain syyskokouksessa perustetuilla työryhmillä on ollut sähköisiä kokouksia.
Tiedoksi muutama asioita:
  • Jälkimmäisessä syyskokouksessa perustetutuista työryhmistä sääntömuutostyöryhmä on saanut tehtyä ehdotuksensa uusista yhdistyksen säännöistä sekä sääntöjen tueksi klubin toimintaohjeet. Työryhmän ehdotus on hallituksen käsittelyssä ja tulee aikanaan koko yhdistyksen kokouksen (Klubin jäsenistön) käsittelyyn. Uskoakseni toivorikkaasti toukokuussa olisi mahdollista järjestää jäsenkokous
  • Nuorisovaihdon kehittämistyöryhmä on myös aloittanut työnsä – valmista tulee kevään kuluessa ja sen linjaukset myös jäsenistön tiedoksi
  • Edellisessä viestissä oli tietoa piirin apurahoista – siihen voi vielä edelleen hanke-ehdotuksia, ideoita
  • Veli Taisto on lähettänyt kutsun ja haastanut jäsenistömme yhteisvastuu-keräykseen – siihen me kaikki osallistumme kattavasti
  • Klubin ajantasainen s-posti lista on lähettämässäni sähköpostiviestissä. Kaikki aiemmat s-postilistat kannattaa nyt poistaa (muutoksia on tullut)
Osalla klubin jäsenistä on siis ollut toimintojen kehittämistehtäviä, valitettavasti pääosa jäsenistä on joutunut sopeutumaan vallitsevaan tilanteeseen ja tyytymään omaehtoisiin aktiviteetteihin. Nyt käynnissä olevien työryhmien johtoajatus on – työn tulokset tähtäävät tuleviin vuosiin, mitä ja miten jatkossa toimitaan.  Myös tällaiseen pohdintaan ja keskusteluun kannustan jo nyt etukäteen.
Valmista työryhmien materiaalia toimitetaan jäsenistölle heti, kun on mahdollista.
Parhaillaan pyritään pitämään Itämeri-teemaa yllä. Veli Juha on ollut aktiivinen JN-säätiön suuntaan ajatuksella josko loppukevään aikana olisi mahdollista saada tapaamista aikaiseksi.
Hiljattain oli piirin järjestämä BASRAN:in webinaari 23.2. Veli Juha oli tämän kuunnellut ja välitti muutaman kalvon klubin sivulle (Webmater on kalvot laittanut nettisivuiollemme). Jos asia antaa aihetta, Juha on luvannut kaivaa aiheesta enemmänkin tietoa klubin jäsenille.  Linkki aineistoon on edellisessä ajankohtaisessa artikkelissa.
Toivotan jäsenille hyvää kevään odotusta ja ennen kaikkea terveyttä
Markku Puustinen
Presidentti