Rotex – innokkaimmista vaihto-oppilaista tulee rotexeja

Rotaryn entiset vaihto-oppilaat, rotexit, osallistuvat Rotaryn nuorisovaihtoon monin eri tavoin. Rotexit tutustuvat saapuviin vaihto-oppilaisiin jo näiden ensimmäisen Suomen viikon perehdytysleirillä, ja vuoden mittaan he toimivat rotareiden apuna vaihto-oppilaiden kotimaan ja ulkomaan leireillä ja matkoilla.

Rotexit järjestävät Suomessa asuville ulkomaisille vaihto-oppilaille monenlaisia tapahtumia ja aktiviteetteja vaihtovuoden aikana. Rotexit toimivat vaihto-oppilaiden tutoreina ja tarvittaessa myös vertaistukena nykyisille ja entisille vaihto-oppilaille.

Rotex-toiminta on Suomessa hyvin aktiivista, ja se on tärkeä osa nuorisovaihdon kokonaisuutta. Suomessa on yli 50 aktiivisesti toimivaa rotexia. Suomen rotexit tekevät yhteistyötä myös kansainvälisesti muiden maiden rotexien kanssa.

Rotex Finland toimii Suomen Rotaryn nuorisovaihdon monipiiriorganisaation alaisuudessa ja noudattaa nuorisovaihdon ja rotaryjärjestön sääntöjä.