Vaihto-oppilaan säännöt

Nämä ovat kansainväliset vaihto-oppilaan säännöt, jotka pätevät kaikissa maissa ja jotka jokainen vaihto-oppilas on allekirjoittanut hakulomakkeessaan.

1. Ota matkavakuutus, joka sisältää vastuu-, matka-, tapaturma- ja terveysvakuutuksen.
2. Käy koulua säännöllisesti.
3. Opettele isäntämaan kieli!
4. Älä aja mitään moottoriajoneuvoa.
5. Matkailu isäntämaassa kouluaikana on sallittua vain Rotary-tapahtumiin sekä koulun taiisäntäperheen järjestämiin tilaisuuksiin.
6. Viikonloppumatkailu isäntämaassa on sallittu vain isäntäperheen tai klubin luvalla.
7. Ulkomaanmatkailu on sallittua vain, jos seuraavat ehdot KAIKILTA osiltaan on täytetty:
– Matka ei ole kouluaikana
– Matkustat joko isäntäperheen (vanhempien) tai rotarien kanssa, et yksin
– Sinulla on kirjallinen lupa vanhemmiltasi juuri tätä matkaa varten
– Sinulla on lupa isäntäperheeltäsi
– Sinulla on lupa isäntäklubiltasi
– Sinulla on kirjallinen lupa rotarypiirin nv-asiamieheltä (esimerkiksi sähköpostin kautta)
8. Maksa omat matkasi itse.
9. Tutustu paikkakuntasi nuoriin, mutta valitse seurasi huolella, noudata isäntäperheen neuvoja.
10. Ystävät ovat OK, mutta vakava seurustelu ei ole sallittua.
11. Kutsu vieraita vain isäntäperheen luvalla.
12. Ole aktiivinen ja toimelias!
13. Alkoholin käyttö on kielletty.
14. Älä kajoa huumeisiin (mukaan luettuna marihuana) ja vältä niitä käyttävien seuraa. Huumeiden kanssa tekemisissä oleva nuori ilmoitetaan viranomaisille ja palautetaan välittömästi kotiin.

———————-

Klikkaa alla olevasta painikkeesta, tutustuaksesi sääntöihin yksityiskohtaisemmin. Jokainen Rotary vaihto-oppilas allekirjoituksellaan hyväksyy seuraavat yksityiskohtaiset säännöt osana vaihto-ohjelmansa hakemusta.