Uusi jäsen

Dipl. ins. Elina Antila toivotettiin klubimme uudeksi jäseneksi tervetulleeksi. Porvoon Veden toimitusjohtajana puolitoista vuotta toiminut Antila asuu Espoossa ja hänellä on kolme lasta; 21-26-vuotiaat pojat. Myöhemmin hän tulee kertomaan taustastaan ja Porvoon Veden toiminnasta. Antilan klubikummina on Päivi Kippo-Edlund.

Porvoo – Borgå Läntisen rotaryklubin presidentti Harri Koponen toivotti uuden jäsenen Elina Antilan tervetulleeksi.

RYLA -koulutus

Minna Söderholm kertoi nuorille 14-30 –vuotiaille suunnatusta RYLA –johtajuuskoulutuksesta, johon klubimme ja Borgå – Porvoo rotaryklubi on osallistunut.

RYLA (Rotary Youth Leadership Awards) on rotareiden nuorisotoimintamuoto.
-RYLA –teema toimii paikallisesti. Sopivimmat kohderyhmät ovat Haaga-Helia ja Laurea. Haaga-Helian kanssa olemme tehneet jo yhteistyötä, Söderholm selvitti.

-Koulutamme 14-30-vuotiaita aloitekykyisiä ja aktiivisia nuoria omatoimisuuteen ja johtajuuteen.

Koulutus tapahtuu Rotaredein järjestämissä RYLA-seminaareissa, joissa kehitetään mm. nuorten harkintakykyä, päätöksentekokykyä sekä esiintymistaitoa.

Rotaryklubin jäsenet tai muut eri alojen asiantuntijat toimivat kouluttajina.

Minna Söderholm kertoi missä mennään RYLA –koulutuksessa.

Teksti ja kuvat: Maarit Gabrielsson