Poikkeuksellisen rotarykevään viimeiset viikot ovat käsillä. Ympäri maailmaa rotaryklubit ovat viime viikkoina ottaneet ”digiloikan” ja kokouksia sekä tapahtumia on pääasiassa pidetty digitaalisin välinein.Kulunut kevät ja sen myötä korona toi myös kokouksiimme muutoksia.

Korona kosketti myös maailmanlaajuisesti rotaryklubien toimintaa. Fyysiset kokoukset siirtyivät digimaailmaan.Klubimme piti historiansa ensimmäisen Teams-videokokouksen seitsemäs. toukokuuta. Aiheena oli nuorisovaihtotiimin kuulumiset ja klubimme nuorisovaihtoasiamies Vesa Heimosen esitti Pattyn lähettämän esityksen ja tervehdyksen.Teamsin välityksellä ensimmäinen videokokouksemme sujui hienosti ja siihen osallistui hieman alle 10 jäsentämme. Seuraava videokokouksemme on kevätkokous 28. toukokuuta kello 17. Presidentti Harri Koponen kannustaa kaikkia jäseniä osallistumaan rohkeasti tähän videokokoukseen tai osallistumaan myös puhelimen välityksellä.

Past presidenttien Merja Partion ja Tiina Whileyin ideoima ”huhtikampanja” onnistui hienosti ja klubi keräsi yhteensä 950 euro edestä 50 euron lahjakortteja, joilla siis tuettiin porvoolaisia pienyrittäjiä ja samalla valittuja ravintoloita. Kiitos kaikille hyvästä rotarikampanjasta!

Kevään klubitapahtumia ennen kesätaukoa:

21.5. Helatorstain johdosta ei tapahtumia

28.5. Klubin kevätkokous Teams- ja puhelinkokouksena

4.6. Hannu Luodon ulkomaanvuoden kokemuksia / Teams-kokous

11.6. Käätyjen vaihto –tapahtuma pyritään järjestämään perinteisesti turvallisuusohjeita noudattaen

Koonnut ja kuvat: Maarit Gabrielsson