Keitä olemme

Paraisten Rotaryklubi on perustettu 1951 ja on näin ollen ollut olemassa jo yli 70 vuotta. Klubissamme on noin 50 jäsentä, naisia ja miehiä ja olemme osa piiriä 1410.

Rotaryn toiminnan perusta ovat viikkokokoukset joissa jäsenet eri ammattiryhmistä kokoontuvat syömään lounasta ja kuuntelemaan omien jäsenten tai kutsuvieraiden kiinnostavia esitelmiä. Vierailut erilaisissa kohteissa kuuluvat myös ohjelmaamme.

Tuemme kansainvälisen Rotaryn humanitaarisia projekteja, osallistumme nuorisovaihtoon ja edistämme lähiseudun hyvinvointia.

Harrastus, jolla on tarkoitus

Tuemme nuorten hyvinvointia ja kehitystä ja teemme työtä paremman lähiympäristän eteen.

Paikallisesti Paraisten Rotaryklubi järjestää mahdollisuuden nuorille osallistua Rotaryn kansainväliseen nuorisovaihtoon sekä myöntää apurahoja opiskelijoille. Meidän mielestämme nuorisovaihto on mitä parhainta ruohonjuuritason kansainvälistymis- ja rauhankasvatusta.

Nostamme myös esiin tärkeitä sosiaalisia kehittämistarpeita ja järjestämme paikallisia yhteiskuntahankkeita joihin jäsenet voivat osallistua.

Vaikuttava kansainvälinen verkosto

Rotary on Chicagossa 23.2.1905 perustettu kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysorganisaatio. Rotary Internationalin kotipaikka on Evanston, USA:n osavaltiossa Illinoisissa. Tunnuslauseemme on Palvelu itsekkyyden edelle (Service Above Self).

Rotaryyn kuuluu 1,2 miljoona jäsentä 35 000 klubissa yli 200 maassa. Rotary on merkittävä kansainvälinen palvelu- ja hyväntekeväisyysjärjestö. Suomi on jaettu viiteen rotarypiiriin, joista yhteen kuuluvat myös Viron klubit. Suomessa ja Virossa on yhteensä 300 klubia, joissa runsaat 10 000 rotaria.

Kokoontumistiedot

Paikka: