Vuositeema

Rotary Internationalin presidentti 202324 Gordon R. McInally, South Queensferryn Rotary Clubin jäsen Lothianista Skotlannista, on valinnut presidenttikautensa teemaksi ”Create Hope in the World” (”Luo toivoa maailmaan”).

McInally kehottaakin rotareita palauttamaan toivon ja auttamaan maailmaa parantumaan tuhoisista konflikteista sekä auttamaan saavuttamaan kestävää muutosta.

Kokemäen Rotaryklubi

Kokemäen rotaryklubi  kiinnitää  huomiota klubin jäsenkehitykseen ja sen rakenteeseen.  Haasteina ovat jäsenistön korkea ikä ja nuorten saaminen mukaan rotarytoimintaan.

Lisäksi klubi keskittyy jäsenten aktivoimiseen ja julkisuuskuvansa kehittämiseen. Tahdomme tehdä Rotaryn saavutukset näkyvämmäksi. Aktivoidumme yhä voimakkaammin nuorten ja heidän perheidensä suuntaan tukeaksemme heidän kasvuaan kohti toimintakykyistä, hyvinvoivaa aikuisuutta.

Erityisteemat rotaryvuodelle 2023–2024

Rotaryvuoden aikana korostetaan erityisesti seuraavia teemoja klubin toiminnassa:

– Klubikokouksien sisäinen kehittäminen mm. lisäämällä etäosallistumismahdollisuuksia (hybridikokoukset) sekä teettämällä sähköinen jäsenkysely.

– Jäsenhankintakampanjoiden kehittäminen (ml. SOME-tilejä hyödyntämällä)
– Positiivisen julkikuvan luominen
– Klubin jäsenmäärän lisääminen (3-5 hlöä)
– Klubin jäsenistön monimuotoisuuden lisääminen